فرهنگ و هنر

عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تبریک 14 تیر روز قلم، گفت: رشد و پیشرفت جوامع بشری مرهون قلم است و نقش اهالی قلم در هویت امروز ما انکارناپذیر است. با وجود مسائل مالی ناشی از...

9 شهریور 1399

به بهانه برگزاری آیین نشان رسول ، رونمایی از دو دستخط دیده نشده مرحوم ملاقلی پور

دو یادداشت دیده نشده از زنده یاد رسول ملاقلی پور، کارگردان فقید سینمای ایران از سوی فرهاد قائمیان در اختیار دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نهاده شد.

8 شهریور 1399

زرین آمیزی: بیش از 46 هزار داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کل ثبت نام کنندگان در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 1399 به 46 هزار و 706 نفر رسید.

3 شهریور 1399

سه نقد بر فیلم آخر حاتمی کیا؛ خروج را ببینیم یا نه؟

خبرنگاران: جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا با نام خروج به صورت آنلاین به اکران درآمد. خروج تکرار ایده ها و عقاید همیشگی ابراهیم حاتمی کیا در عرصه فیلمسازی است. اثری که روایتگر داستان مرد زخم خورده ای است که برای آرمان های کشورش هزینه داده و حالا خود در...

2 شهریور 1399

نمایشگاه صنایع دستی در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر برپا شد

نمایشگاه فرش دستبافت و صنایعدستی با حضور فعالان و صنعتگران حوزه صنایعدستی مشگین شهر در بقعه شیخحیدر برپا شد.

1 شهریور 1399

توزیع کتب درسی همه دانش آموزان در مدارس از امسال

خبرنگاران/کرمانشاه رئیس اداره تدارکات و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال همه دانش آموزان کتب درسی خود را از مدارس دریافت می کنند.

31 مرداد 1399

تکلیف دانش آموزان روستایی بدون گوشی و اینترنت چیست؟

روزنامه همدلی -مظاهر گودرزی: من یک دانش آموز دارم که از یک روستایی به مدرسه ما می آمد که تنها دانش آموز آن روستا بود، یک دختر خانمی بود. از روزی که مدارس برای کرونا تعطیل شد و همه دانش آموز های مدرسه شبانه روزی ما مجبور شدند به روستا های خود برگردند اصلا...

29 مرداد 1399

لوله پلی اتیلن، جایگزین مناسب برای لوله های قدیمی

ساخت لوله پلی اتیلن به اواسط سال 1950 بر می گردد. از آن زمان تا به امروز استفاده از این محصول به واسطه مزایا و تطبیق پذیری آن گسترش یافته و بیش تر از سایر نمونه های دیگر هم چون لوله های آهنی، استیل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. آن چه که در این مطلب از ما...

28 مرداد 1399

کره شمالی: کره جنوبی را به دریای آتش تبدیل می کنیم

کره شمالی در پی وخامت هر چه بیشتر روابطش با کره جنوبی رو به ادبیات تند سابقش علیه این کشور با تهدید به تبدیل آن به دریای آتش کرد.

24 مرداد 1399

خبرنگاران اصغر فرهادی و محمدحسین مهدویان مجوز ساخت گرفتند

تهران- خبرنگاران- مجوزهای تازه سازمان سینمایی برای ساخت هشت فیلم سینمایی در حالی صادر شد که شورای ساخت موافقت خود با فعالیت 7 تهیه کننده جدید در سینما و شبکه نمایش خانگی را هم بیان کرد.

23 مرداد 1399

تکمیل راستا دسترسی به مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در شهرستان راور

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: جهت دسترسی به مجتمع خدمات رفاهی بین راهی توکلی در شهرستان راور تکمیل می گردد.

20 مرداد 1399

پخش مجازی در حلقه رندان برای سومین نوبت متوالی

محفل در حلقه رندان حوزه هنری به منظور حفظ سلامت مخاطبان در یکصد و شصت و دومین نوبت خود و برای سومین بار متوالی در فضای مجازی برگزار می شود.

18 مرداد 1399

مرگ گوشی های سری G ال جی؛ خداحافظی با مجموعه گوشی های نوآورانه

همان طور که احتمالا می دانید، گوشی های سری G شرکت ال جی به آخر خط رسیده اند. پس از هشت نسل و عرضه حدود 30 گوشی مختلف، ال جی در نهایت توسعه سری G را متوقف کرده تا به جای آن ها از سری Velvet رونمایی کند.

6 مرداد 1399

چرا از خودم متنفرم و چگونه از این تنفر از خود دست بردارم؟

من از خودم متنفرم فکری است که میان مردم رایج تر از آنچه هست که باید باشد. بسیاری از افراد با احساس تنفر از خود و بی احساسی زندگی می نمایند و متاسفانه این عبارت شما بدترین دشمن خود هستید حقیقت دارد.

3 مرداد 1399

رونمایی از وصیت نامه تختی در سالروز تاسیس موزه ملی ورزش

نخستین موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک 31 اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بعضی نمایندگان مجلس، مقامات ارشد ورزشی، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در محل کمیته ملی المپیک گشایش یافت و امروز (دوشنبه) در نخستین سالروز...

1 مرداد 1399

خبرنگاران 11هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال

تهران- خبرنگاران- سازمان فناوری اطلاعات، وزارت میراث فرهنگی، اپراتورها، پلتفرم ها در همکاری با یکدیگر قرار است 11 هزار کیلومتر روایت تاریخی را به شیوه دیجیتال در دسترس کاربران قرار بدهند؛ این روایت تاریخی از اهواز شروع خواهد شد.

3 تیر 1399

آشنایی با رمان های اشرافی جین آستین

مجله دیجی کالا - مهسا علی طلب: کتاب های جین آستین را اگر نخوانده باشید فیلم غرور و تعصب را با بازی درخشان کایرا نایتلی دیده اید که رمانش را آستین به نگارش درآورده است. رمان های جین آستین را با ویژگی های زنانه شان می شناسیم. او ماجرا های رمانتیک در میان نجیب...

18 بهمن 1398

جَنگ زیرپوستی دولت علیه صداوسیما!

رسانه ملی که با مسائل عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم میکند در صورت تصویب بودجه پیشنهادی دولت با مسائل بیشتری روبرو خواهد بود و در اینجا می طلبد نمایندگان مجلس حساسیت بیشتری نسبت به این بودجه داشته باشند.

7 بهمن 1398

دوتار ایرانی در آستانه جهانی شدن در بوگوتا

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: پرونده مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار در اجلاس کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو که 9 تا 14 دسامبر در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار می گردد، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

5 بهمن 1398

هوش مصنوعی قطعات لگو را مرتب می نماید

یک کاربر یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی دستگاهی ساخته که می تواند قطعات لگو را مرتب کند.

3 بهمن 1398
تعداد: (34)