دکوراسیون مغازه
به گزارش انجمن های سایه، بعد از این که ویترین مغازه طراحی شد به سراغ طراحی داخلی مغازه می رویم .
می دانیم ویترین مغازه اولین نقطه ای است که برای مخاطب و مشتری نمایان می گردد .
این نقطه بیش ترین تأثیر در جلب توجه مخاطب برای وارد شدن به داخل مغازه را دارد پس طراحی آن نقش مهمی را ایفا می نماید .
در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به قفسه بندی ، سقف ، چیدمان وسایل ، نوع کف ، نقاشی و ... باید توجه داشته باشیم .
طراحی دکوراسیون مغازه در دو فاز کلی طراحی و اجرا صورت می گیرد .
فاز طراحی مربوط به نوع شخصیت و احساسات مخاطب صورت می گیرد تا تأثیر بیش تری بر مخاطب بگذارد .
به عنوان مثال استفاده از رنگ صورتی برای دیوار ها مناسب مغازه لباس فروشی مردانه نیست و به نوعی با شخصیت آن ها سازگاری ندارد .
فاز اجرا مربوط به چگونگی پیاده سازی ایده های طراحی دکوراسیون داخلی می گردد که در هزینه نهایی تأثیر زیادی دارد .
انتخاب نوع ام دی اف ، نوع کاغذ دیواری ، رنگ ، ابزار و وسایل مورد احتیاج بر حسب نوع مغازه ، نحوه نور پردازی و ... همگی مؤثر می باشند .
چند مورد از کارهای مورد نظر در طراحی دکوراسیون مغازه :
- نقشه چیدمان و معماری
- نقشه های مربوط به اندازه گیری و جزئیات به کار رفته در آن
- پلان های مکانیکال و الکتریکال
- طراحی های سه بعدی
- نورپردازی
- مقدار متریال مصرفی
- بعد از این که طراحی صورت گرفت هزینه ناشی از اجرای طراحی مورد نظر برآورد می گردد .
- موضوع برند سازی در طراحی بسیار حائز اهمیت می باشد . چرا که برند سازی در واقع توجه به نوع مخاطبین و طراحی با استفاده از سلایق آن ها است .
تم ، رنگ ، چیدمان ، سقف ، نقاشی و ... همگی باید با سلایق نوع مخاطب رابطه مستقیم داشته باشند .
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید .