سینما

به بهانه برگزاری آیین نشان رسول ، رونمایی از دو دستخط دیده نشده مرحوم ملاقلی پور

دو یادداشت دیده نشده از زنده یاد رسول ملاقلی پور، کارگردان فقید سینمای ایران از سوی فرهاد قائمیان در اختیار دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نهاده شد.

8 شهریور 1399

سه نقد بر فیلم آخر حاتمی کیا؛ خروج را ببینیم یا نه؟

خبرنگاران: جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا با نام خروج به صورت آنلاین به اکران درآمد. خروج تکرار ایده ها و عقاید همیشگی ابراهیم حاتمی کیا در عرصه فیلمسازی است. اثری که روایتگر داستان مرد زخم خورده ای است که برای آرمان های کشورش هزینه داده و حالا خود در...

2 شهریور 1399

تکلیف دانش آموزان روستایی بدون گوشی و اینترنت چیست؟

روزنامه همدلی -مظاهر گودرزی: من یک دانش آموز دارم که از یک روستایی به مدرسه ما می آمد که تنها دانش آموز آن روستا بود، یک دختر خانمی بود. از روزی که مدارس برای کرونا تعطیل شد و همه دانش آموز های مدرسه شبانه روزی ما مجبور شدند به روستا های خود برگردند اصلا...

29 مرداد 1399

خبرنگاران اصغر فرهادی و محمدحسین مهدویان مجوز ساخت گرفتند

تهران- خبرنگاران- مجوزهای تازه سازمان سینمایی برای ساخت هشت فیلم سینمایی در حالی صادر شد که شورای ساخت موافقت خود با فعالیت 7 تهیه کننده جدید در سینما و شبکه نمایش خانگی را هم بیان کرد.

23 مرداد 1399

مرگ گوشی های سری G ال جی؛ خداحافظی با مجموعه گوشی های نوآورانه

همان طور که احتمالا می دانید، گوشی های سری G شرکت ال جی به آخر خط رسیده اند. پس از هشت نسل و عرضه حدود 30 گوشی مختلف، ال جی در نهایت توسعه سری G را متوقف کرده تا به جای آن ها از سری Velvet رونمایی کند.

6 مرداد 1399

چرا از خودم متنفرم و چگونه از این تنفر از خود دست بردارم؟

من از خودم متنفرم فکری است که میان مردم رایج تر از آنچه هست که باید باشد. بسیاری از افراد با احساس تنفر از خود و بی احساسی زندگی می نمایند و متاسفانه این عبارت شما بدترین دشمن خود هستید حقیقت دارد.

3 مرداد 1399

آشنایی با رمان های اشرافی جین آستین

مجله دیجی کالا - مهسا علی طلب: کتاب های جین آستین را اگر نخوانده باشید فیلم غرور و تعصب را با بازی درخشان کایرا نایتلی دیده اید که رمانش را آستین به نگارش درآورده است. رمان های جین آستین را با ویژگی های زنانه شان می شناسیم. او ماجرا های رمانتیک در میان نجیب...

18 بهمن 1398

جَنگ زیرپوستی دولت علیه صداوسیما!

رسانه ملی که با مسائل عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم میکند در صورت تصویب بودجه پیشنهادی دولت با مسائل بیشتری روبرو خواهد بود و در اینجا می طلبد نمایندگان مجلس حساسیت بیشتری نسبت به این بودجه داشته باشند.

7 بهمن 1398

هوش مصنوعی قطعات لگو را مرتب می نماید

یک کاربر یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی دستگاهی ساخته که می تواند قطعات لگو را مرتب کند.

3 بهمن 1398

اچ آی وی همان ایدز است؟

عامل ایدز ویروسی به نام اچ آی وی است. این ویروس سیستم ایمنی بدن را ضعیف و به تدریج شروع به نابود کردن بخشی از سلول های گلبول سفید خون می کند. با کم شدن این سلول ها فرد به ایدز مبتلا می شود.

29 دی 1398

همه نوجوان های بی چیز جهان

نیلوفر شهسواریان:این جا، نورها با مخاطب حرف می زنند. صداها قصه می گویند و بازیگر با حرکات و دیالوگ هایش داستان را پیش می برد، اما این نمایش، با بقیه نمایش ها فرق دارد.

28 دی 1398

چیز های جالبی که درباره خواب نمی دانستید

خبرنگاران: ما هرشب می خوابیم بدون اینکه بدانیم قرار است چه خوابی ببینیم. می توانیم در خواب پرواز کنیم، با مرده ها حرف بزنیم یا به دوران مدرسه برگردیم. خواب ها آنقدر عجیب و اسرارآمیز هستند که دانشمندان سال هاست آن را بررسی می کنند. در این مطلب با حقایق جالبی...

27 دی 1398

آشنایی با پدربزرگ مگان مونتاژی

اگر علاقه مند به آنالیز سیر تحول برند رنو در قرن 21 هستید پس این مقاله را از دست ندهید. رنو را همه با خودروهای مالی و کم دردسری می شناسند که مزین به یک لوزی نقره ای در جلوپنجره، در اقسام سدان، هاچ بک یا ون های باری و مسافری سال ها ست بازار خوبی در اروپا دارند...

21 دی 1398

از دودکش جن تا دریاچه پری در یک مکان عجیب، ماهنشان کجای ایران است؟

در کشور ما ایران جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که کشف هر یک از آنها می تواند جذابیت های خود را داشته باشد.

14 دی 1398

ترزگه در راه بازگشت به کالچو

خبرنگاران: رسانه های ایتالیایی از تمایل مهاجم فرانسوی پیشین تیم فوتبال یوونتوس برای بازگشت به فوتبال ایتالیا خبر داده اند.

10 دی 1398

سلبریتی هایی که در سال 2019 ازدواج کردند

تا به اینجا در سال 2019 شاهد ازدواج های زیادی درمیان سلبریتی ها بودیم؛ از ازدواج رسمی مثل ازدواج جو جوناس و سوفی ترنر گرفته تا جشن هایی که مراسم عقدشان سال پیش اجرا شده بود. مثل جاستین و هیلی بیبر؛ البته هنوز سال 2019 تمام نشده و می توان انتظار ازدواج های بیشتری...

10 دی 1398

ایـده اصلـی صاحب پوستر شد، اکران از 16 مرداد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیلم، پوستر فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی با طرحی از احسان برآبادی در آستانه اکران عمومی رونمایی شد.

9 دی 1398