کاهش ظرفیت شناختی دانش آموزان تا انتها قرن

به گزارش انجمن های سایه، خبرنگاران/خراسان رضوی دی اکسید کربن(CO2) بیشتر در جو، می تواند توانایی شناختی افراد به ویژه دانش آموزان را کاهش دهد.

کاهش ظرفیت شناختی دانش آموزان تا انتها قرن

به نقل از ساینس، محققان اظهار کردند: اگر میزان انتشار CO2 کاهش نیابد، دانش آموزان با کاهش 50 درصدی ظرفیت شناختی تا سال 2100 روبرو خواهند شد.

در این آنالیز، موقعیت های مختلف میزان آلودگی و تاثیر آن بر کلاس درس بچه ها مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز های محققان در دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه پنسیلوانیا، از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا نشان داد که سطح بالاتر از CO2 اتمسفر در آینده با مسائل شناختی افراد به ویژه دانش آموزان در ارتباط است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که سطوح بالاتر از حد متوسط CO2 می تواند تفکر ما را مختل نموده و منجر به مسائل شناختی در افراد و به ویژه بچه ها گردد و این موضوع تاثیر منفی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارد، اما تا به امروز محققان بر این باور بودند که گگرددن پنجره و تنفس عمیق هوای تازه، تاثیر مثبتی دارد، اما در حال حاضر با این شرایط آلودگی هوا، تنفس هوای تازه امکان پذیر نیست.

محققان گفتند: باید هرچه سریع تر، انتشار گازهای دی اکسیدکربن را در کوتاهترین زمان کاهش داد نه فقط به این دلیل که موجب از بین بردن زندگی بر کره زمین است، بلکه به این دلیل که در آینده بر کیفیت زندگی و ظرفیت ذهنی افراد به ویژه دانش آموزان نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

نتایج این آنالیز در GeoHealth منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش ظرفیت شناختی دانش آموزان تا انتها قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ظرفیت شناختی دانش آموزان تا انتها قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید