درخواست آمریکا از آلمان برای دنباله روی از سیاست های کاخ سفید در قبال ایران

به گزارش انجمن های سایه، مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان خواست که سیاست های کاخ سفید در قبال ایران را در پیش گرفته و تحریم های سخت و گسترده ای را علیه این کشور اعمال کند.

درخواست آمریکا از آلمان برای دنباله روی از سیاست های کاخ سفید در قبال ایران

به گزارش گروه بین الملل انجمن های سایه، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا که چندی پیش به عنوان جانشین جان بولتون این مسئولیت را بر عهده گرفت در مصاحبه ای با نشریه بیلد آلمان انتقاد شدیدی به سیاست های اقتصادی آلمان در قبال ایران وارد کرده و تاکید کرد که آلمان باید نمونه آمریکا در قبال ایران را در پیش گرفته و تحریم های سخت علیه این کشور را در پیش گیرد.

وی تاکید کرد که ادامه اصرار آلمان برای ادامه مبادلات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را درک نمی کند.

اوبراین همچنین از سیاست های محبت آمیز آلمان در قبال ایران انتقاد کرده و گفت که برلین باید از طریق همراه شدن با تحریم های جامع و فراگیر آمریکا علیه اقتصاد ایران این کشور را وادار به مذاکرات مجدد درباره برجام کند.

وی تاکید کرد که باید به توافق دائمی با ایران دست یابیم که برنامه موشکی ایران، شرایط حقوق بشر در این کشور و مداخلات ایران در منطقه را هم در بر گیرد.

اوبراین در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر بر درخواست آمریکا برای عدم مشارکت آلمان با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت خود تاکید کرده و گفت که بین شرکت چینی هوآوی و حزب کمونیستی چین هیچ تفاوتی وجود نداشته و این شرکت عملا در خدمت این حزب فعالیت می کند.

وی همچنین گفت: این تصور که یک دموکراسی غربی که اسرار نظامی و اسرار شرکای خود را در قلب دارد به حزب کمونیست چینی اجازه مشارکت در اینترنت نسل پنجم خود را می دهد من را شگفت زده و شوکه می کند.

وی همچنین به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان که تهدیدات جاسوسی از طرف شرکت های چینی را با شرکت های آمریکایی مقایسه کرده بود انتقاد وارد کرد.

ایالات متحده آمریکا مدتهاست که بر آلمان و دیگر کشورهای اروپایی فشار وارد می کند تا در راه اندازی نسل پنجم اینترنت خود شرکت چینی هوآوی را مشارکت ندهند. آمریکا کشورهای اروپای را تهدید کرده است که در صورت همکاری آن ها در این زمینه با شرکت هوآوی همکاری های اطلاعاتی و ضد تروریستی خود با این کشورها را محدود می کند.

پیتر آلتمایر اخیرا در سخنانی گفته بود که دولت آلمان بعد از رسوایی جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران آلمانی، هیچ گونه تحریمی را علیه شرکت های تکنولوژیک آمریکایی مد نظر قرار نداد.

آلتمایر همچنین در مقایسه ای که بین ایالات متحده آمریکا و چین داشت گفته بود که آمریکا هم از شرکت های خود درخواست می کند تا اطلاعات مشخصی که برای مبارزه با تروریسم ضرورت دارند را به آن ها خبر دهند.

آمریکا حالا از چنین انتقال اطلاعاتی به دولت چین در صورت مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه اینترنت نسل پنجم کشورهای اروپایی وحشت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست آمریکا از آلمان برای دنباله روی از سیاست های کاخ سفید در قبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از آلمان برای دنباله روی از سیاست های کاخ سفید در قبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید