اوج گیری شیوع کرونا در انگلیس، پکن همانند ووهان قرنطینه نمی گردد

به گزارش انجمن های سایه، شواهد گرچه نشان می دهند شیوع کرونا در انگلیس در حال اوج دریافت است، ولی دولت جانسون گفت میخواهد در محدودیت های کرونایی بازنگری کند.

اوج گیری شیوع کرونا در انگلیس، پکن همانند ووهان قرنطینه نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری انجمن های سایه، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا از 461 هزار و 745 نفر فراتر رفته است، آمارهای رسمی نشان می دهد تا به امروز بیش از 8 میلیون و 423 هزار نفر به این ویروس مبتلا شد ه اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 است و بیشترین میزان قربانیان و مبتلایان به این بیماری را دارد. برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس پس از آمریکا، بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

10 کشور نخست دنیا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

پیدا شدن نشانه های امیدوارنماینده از فرایند مبارزه با کرونا باعث شد تا تدرس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت دنیای پشت تریبون برود و نتیجه تحقیقاتی را بیان کند که ثابت می نماید یک داروی آرام بخش به نام دگزامتازون دارای تأثیرات درمانی بسیار خوبی بر روی بیماران مبتلا به کروناست.

با وجود این خبر امیدوارنماینده، دبیرکل سازمان بهداشت دنیای خواهان ادامه یافتن اقدامات پیشگیرانه شد.

ابتلای رئیس جمهور سابق قزاقستان به کرونا

ترامپ برنامه ای برای بازگرداندن محدودیت ها ندارد

با وجود اینکه شمار مبتلایان و تعداد مرگ ومیر ناشی از کرونا آمریکا را همچنان در صدر کشورهای دنیا قرار داده و شرایط این کشور وخیم است، دونالد ترامپ گفت هیچ برنامه ای برای بازگرداندن محدودیت ها ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

کرونا در آمریکا تا به امروز جان 119 هزار و 943 نفر را گرفته است و 2 میلیون و 234 هزار و 629 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در برزیل آمار مبتلایان با جهشی 32 هزار و 188 نفری از 960 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی ها با افزایش یک هزار و 269 نفری به 46 هزار و 665 نفر افزایش یافت.

قدردانی اروپا از پزشکان و کادر درمان کرونا

با وجود افزایش شیوع کرونا در نقاط مختلف اروپا و وجود نقصان در ارسال یاری های پزشکی به بیمارستان ها که ناشی از سیاست های دولت های اروپایی بود، پزشکان در حد توان خود کوشش کردند از شدت بیماری افراد مبتلا به کرونا بکاهند. در این راستا نقاشان انگلیسی با به تصویر کشیدن کوشش های کادر درمانی آغازگر پویشی برای گرامی داشت کوشش فعالان خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا شدند.

نقاشی هنرمندان انگلیسی

گرچه اروپا از لحاظ ابتلا به کرونا همچنان در شرایط هشدار واقع شده است و نتوانسته است مقابل فرایند شیوع بیماری بایستد، ولی این گونه کوشش های با هدف افزایش روحیه مردم و پزشکان و پرستاران انجام می گردد.

منابع خبری در عین حال گزارش کردند با وجود اینکه کرونا در انگلیس همچنان مهار نشده، ولی دولت جانسون مشغول بازبینی محدودیت های ناشی از کروناست. تخمین زده می گردد محدودیت ها حدود 400هزار موقعیت شغلی را در بخش صنعت گردشگری و فرهنگی با خطر روبرو نموده است. علاوه بر این، فعالان صنعت گردشگری در کوشش هستند بعد از بازگشایی، خدماتی ایمن در برابر شیوع کووید-19 ارائه دهند.

در روسیه نیز تعداد مبتلایان با افزایش 7 هزار و 790 نفری از 561 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی ها با افزایش 182 نفری به 7 هزار و 660 نفر رسید.

فرایند باثبات ترکیه در ابتلا به کرونا

ترکیه از نظر میزان افراد مبتلا به کرونا فرایند با ثباتی را دنبال می نماید؛ چه اینکه فخرالدین کوچا وزیر بهداشت این کشور با ارائه آماری اعلام نمود: در 24 ساعت گذشت یک هزار و 429 مبتلای جدید شناسایی شدند و 19 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 182 هزار و 727 نفر و آمار مرگ ومیر ناشی از این ویروس به 4 هزار و 861 نفر افزایش یافته است.

قرنطینه در دستورکار چین قرار ندارد

با وجود ثبت 28 مورد جدید ابتلا به کرونا که 21 مورد آن مربوط به پکن بوده است، مقام های چینی می گویند قصد ندارند پکن را همانند ووهان کاملاً قرنطینه نمایند.

در سایر نقاط آسیا نیز فرایند شیوع کرونا حاکی از احتمال پدید آمدن موج دوم این ویروس است؛ چه اینکه شمار مبتلایان در افغانستان 658 نفر افزایش یافت و به 27 هزار و 523 نفر و تعداد فوتی ها با افزایش 42 نفری به 546 نفر رسیده است.

در هند نیز شمار مبتلایان با افزایشی بی سابقه به مرز 367 هزار نفر و تعداد فوتی ها به 12 هزار و 237 نفر رسیده است.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اوج گیری شیوع کرونا در انگلیس، پکن همانند ووهان قرنطینه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری شیوع کرونا در انگلیس، پکن همانند ووهان قرنطینه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید