اعلام نظر خودروسازان درباره خودرو آب سوز

به گزارش انجمن های سایه، به دنبال بعضی تبلیغات مبنی بر آب سوز کردن خودروها، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: علی رغم پیگیری های اجرا شده برای دریافت اطلاعات این طرح و آنالیز صحت آن، تاکنون از مدعی آن خبری نشده است.

اعلام نظر خودروسازان درباره خودرو آب سوز

به گزارش گروه مالی انجمن های سایه، مدتی است که تبلیغاتی در زمینه آب سوز کردن خودرو های سواری اجرا شده و سایتی در این زمینه برای ثبت نام ایجاد شده است. در این سایت ادعا شده با خریداری و نصب تجیهزاتی به قیمت 4.5 میلیون تومان، می توان یک خودرو را آب سوز کرد و دیگر نیازی به استفاده از سوخت بنزین نیست.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، در این رابطه اظهار کرد: این موضوع که چند سال پیش هم مطرح شده بود، چند وقتی است که دوباره در فضای مجازی مطرح شده است. فردی با ادعای اینکه اختراع او می تواند باعث گردد تا خودرو با چند لیتر آب و یک جسم جامد به راه بیفتد، در سایت ها و شبکه های تلویزیونی حضور پیدا نموده است و فعالان صنعت خودرو هم پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: سال های گذشته نیز همیشه افراد بسیاری ادعا کردند که اختراع آن ها می تواند باعث گردد تا خودرو ها به جای سوخت بنزینی و فسیلی، با استفاده از آب کار نمایند، اما تمامی آنچه که ادعا می گردد، واقعیت نبوده است و این در حالی است که متاسفانه بعضی افراد هم باور نموده، فریب خورده و در سایت آن ها ثبت نام نموده اند.

او خاطرنشان کرد: انجمن خودروسازان ایران و حتی مرکز تحقیقات شرکت های خودروسازی مختلف تقاضای آنالیز این طرح و مذاکره برای آنالیز طرح و صحت آن را داشتند، اما فرد مدعی با بیان اینکه مبادا اختراع او دزدیده گردد، از حضور در مراکز تحقیقاتی اجتناب نموده است.

نعمت بخش اظهار کرد: ظاهراً فرد مدعی سایتی برای ثبت نام به راه انداخته است. ما امیدوار هستیم که به راستی به این اختراع دست پیدا نموده باشد، اما متأسفانه علی رغم پیگیری های اجرا شده خبر جدیدی به دستمان نرسیده است. حتی یکی از همکاران ما در این حوزه، وارد سایت این شرکت شده و برای آب سوز کردن خودرو ثبت نام نموده است، اما تا به امروز خبری از آن ها نشده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران توضیح داد: این طرح در هاله ای از ابهام و سکوت قرار گرفته است. اگر فراوری چنین محصولی حقیقت داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن خودروسازان و سازمان محیط زیست و سایر سازمان های ذی ربط بدون شک حاضر به خرید، حمایت و توسعه و تجاری سازی این طرح خواهند بود.

در همین رابطه چندی پیش یکی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: این موضوع پایه ای در علم دارد، اما کاربرد روزمره نداشته و ضمانتی هم برای آن وجود ندارد؛ بنابراین به مردم توصیه می کنیم که به هیچ وجه گول این تبلیغات را نخورند. کسانی که ادعا می نمایند خودرو های آب سوز دارند، در هیچ یک از مراجع معتبر صنعتی و رسمی کشور، مورد مطالعه قرار نگرفته اند و حتی در کشور های پیشرفته ای همچون آمریکا نیز نمونه خودروی آب سوز وجود ندارد. برای ما عجیب است که چگونه اجازه تبلیغات چنین ادعا هایی داده می گردد؟!

به گفته امیرحسین کاکایی، جایگزین کردن سوخت با آب بعد از مدتی به تمام اجزای داخلی موتور و خودرو آسیب زده و باید مبلغ کلانی بیشتر از هزینه سوخت و بنزین، هزینه تعمیر خودرو نموده و حتی قید کل خودرو را زد.

همچنین سیدرضا مفیدی - مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت - در این رابطه تاکید نموده بود که تاکنون هیچ مجوزی در مورد پیش فروش تجهیزات خودرو های آب سوز صادر نشده است.

در این شرایط سازمان ملی استاندارد ایران نیز خاطرنشان کرد که هیچ مجوزی در زمینه تجهیزات آب سوز کردن خودرو ها صادر ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام نظر خودروسازان درباره خودرو آب سوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نظر خودروسازان درباره خودرو آب سوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید