از سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف استقبال می کنیم

به گزارش انجمن های سایه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرایند رو به رشد روابط مالی و تجاری ایران و ارمنستان، بر گسترش مناسبات بین استان های مرزی دو کشور تأکید کرد و گفت: از سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف استقبال می کنیم.

از سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف استقبال می کنیم

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات سفیر ارمنستان در ایران، اظهار کرد: در سایه روابط فرهنگی و تاریخی ایران و ارمنستان، امروز هموطنان مسلمان و ارمنی در نقاط مختلف ایران و به ویژه تبریز در شرایط کاملاً مسالمت آمیز زندگی می نمایند.

وی با بیان اینکه مناسبات دو کشور در سال های اخیر رو به گسترش بوده است، افزود: پس از سفر دکتر روحانی به ایروان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه مالی اوراسیا، فرایند توسعه روابط، پرشتاب تر نیز شده است.

پورمحمدی گفت: تنها در سال 2018 میلادی، مبادلات مالی دو کشور 40 درصد افزایش یافته و هم اکنون، ایران چهارمین شریک مالی ارمنستان است.

استاندار آذربایجان شرقی، تردد سالانه 200 هزار نفر از اتباع و گردشگران دو کشور را نتیجه اقدامات سازنده در جهت تسهیل رفت وآمد گردشگران و لغو ویزا بین دو کشور مطرح کرد و گسترش روابط فرهنگی و گردشگری را موجب پایدارتر شدن روابط مالی دانست.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی استان آذربایجان شرقی به عنوان تنها دریچه دسترسی ارمنستان به آسیا و خاورمیانه، بر گسترش روابط بین استان های مرزی دو کشور تأکید کرد.

پورمحمدی همچنین ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات را یادآور شد و بر آمادگی فعالان مالی و بخش خصوصی استان برای همکاری های مشترک با ارمنستان در زمینه های مختلف تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی حوزه های مختلف علمی و دانشگاهی را از جمله زمینه های مناسب برای همکاری با ارمنستان دانست و توسعه همکاری در این زمینه ها را مورد تأکید قرار داد.

پورمحمدی همچنین اهتمام دولت ارمنستان نسبت به حل بعضی مسائل در حوزه ترانزیت و حمل ونقل بار در مرز دو کشور و پیگیری مسأله آلودگی رود ارس توسط پساب های صنعتی این کشور را خواهان شد.

سفیر ارمنستان در ایران نیز با اشاره به بازدید خود از 5 واحد تولیدی و صنعتی، آذربایجان شرقی را یکی از استان های توسعه یافته و توانمند از نظر فناوری و منابع انسانی خواند و گفت: روابط رو به رشد ایران و ارمنستان این اجازه را می دهد که در خصوص همکاری های مشترک در زمینه های مختلف فکر کنیم.

آرتاشس تومانیان با اشاره به امضای توافق نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه مالی اوراسیا، گفت: کارآفرینان و فعالان مالی ارمنی از مزایای عضویت در این اتحادیه بهره مند شده اند و اکنون زمان آن است که همراه با ایران، به طور مشترک از این امکانات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امکانات نامحدودی برای همکاری در زمینه های مختلف با ایران داریم، افزود: راستا هزاران ساله ای که دو ملت ایران و ارمنستان طی نموده اند ما را ملزم می نماید که روابط کنونی را توسعه و تحکیم ببخشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری، سفیر ارمنستان همچنین آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های علمی، فرهنگی و هنری با ایران گفت و گفت: نباید همیشه به اروپا چشم بدوزیم و خود ما به عنوان کشورهای همسایه نیز می توانیم دادوستد علمی و فناوری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید