خبرنگاران استاندار آذربایجان شرقی: رسانه ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و مالی هستند

به گزارش انجمن های سایه، تبریز -خبرنگاران - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش پیشروی رسانه ها در اصلاح رفتار جامعه به وسیله برجسته سازی رویکردهای درست و تقبییح رفتارهای ناشایست گفت: جامعه رسانه ای بهترین ابزار پیشگیری از وقوع هر گونه فساد اداری و مالی است.

خبرنگاران استاندار آذربایجان شرقی: رسانه ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و مالی هستند

محمد رضا پورمحمدی روز پنجشنبه در ملاقات اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با وی اضافه نمود: اصولاً رسانه ها در جوامع مختلف، نه مخالف و نه موافق دولت هستند، بلکه بر اساس رسالت مهمی که بر عهده دارند، به دور از هر گونه سوگیری و وابستگی های جناحی و سیاسی، برای یاری به توسعه جامعه روشنگری می نمایند.

پورمحمدی گفت: رسانه ها می توانند در پویایی جامعه و ارتقای سطح مطلعی مردم و ایجاد ساختارهای بازدارنده از سواستفاده ها و تخلفات نقش مهمی ایفا نمایند.

وی اظهار کرد: اگر صاحبان قلم از استقلال فکری، شهامت قلم و پایگاه مالی قوی برخوردار باشند، فساد مالی و اداری اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه اندیشمندان عظیم، نویسندگان و رسانه ها با سختی های تمام توانسته اند عرض اندام نمایند ، اضافه نمود: اگر شرایط مساعد نباشد، بهترین استعدادها هم شکوفا نمی شوند؛ از این رو کوشش می کنیم از نظر ملاحظات معیشتی و مسائل از فعالان عرصه رسانه به عنوان پیشروان مطلعی بخش حمایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ساختار خانه مطبوعات مستقل است تا بتواند حقایق جامعه را آنطور که است، به تصویر بکشد، گفت: خانه مطبوعات آذربایجان شرقی می تواند برای تمام کشور الگو باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و مسوولیت اجتماعی در فعالیت های رسانه ای گفت: بعضی پایگاه های خبری به تریبون اشخاص و احزاب تبدیل شده اند، در حالیکه لازم است رسانه ها دارای استقلال و استدلال فکر و قدرت تحلیل گری باشند و فضای نقد و نقادی ایجاد گردد که متاسفانه از آن فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا نیازمند مطلع سازی بیشتر مردم هستیم تا از کم توجهی ها کاسته گردد، تاکید نمود: بدون شک فعالان رسانه ای به دلیل اعتماد افکار عمومی به آنها می توانند نقش بسیار مهمی در این راستا ایفا نماید.

وی با بیان اینکه به دلیل مسائل ناشی از شیوع کرونا، آستانه تحمل مردم کاهش یافته است، گفت: بر این اساس نمی تواند با تندی از مردم خواست تا ماسک زنند و موارد بهداشتی را رعایت نمایند و انجمن های سایه حرفه ای با قلم خود میتوانند نقش مهمی در تقویت مطلع سازی و فرهنگ سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی ایفا نمایند.

وی اضافه نمود: عبور ازبحران کرونا نیازمند عزم ملی است، زیرا در این موضوع باید به گونه ای عمل کنیم که سلامت و معیشت مردم همزمان تأمین گردد.

وی افزود: خوشبختانه در مدیریت و پیشگیری از کرونا از لحاظ سخت افزاری مسئله ای نداریم، به طوری که امروز دستگاه های ساخت ماسک فراوری آذربایجان شرقی به استان های دیگر نیز فروخته می گردد، ولی نیازمند اقدامات نرم افزاری هستیم که انجمن های سایه می توانند نقش آفرینی نمایند.

وی ادامه داد: مردم و اعتماد آنان، سرمایه های اجتماعی اصلی ماست و برای جلب اعتماد آنها نیازمند فعالیت بیشتر رسانه ها در حوزه مطلع سازی هستیم.

وی با اشاره به صندلی ویژه آذربایجان شرقی و تبریز در رویدادهای تاریخ معاصر ایران تاکید نمود: همه با هم باید بر بالندگی بیشتر جامعه برای به عرصه آمدن انسان های توانمند کوشش کنیم و رسانه ها در این راستا باید آینه جامعه باشند.

اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای یاری به تحقق برنامه های توسعه ای استان به وسیله بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای، مسائل مبتلابه حوزه رسانه به ویژه در شرایط کرونایی را تشریح کردند و خواهان حمایت و توجه ویژه مدیریت ارشد استان برای برطرف آنها شدند.

ضرورت یاری به اقتصاد ضعیف رسانه های مکتوب و آنلاین در شرایط کرونایی، ایجاد ساز و کار قانونی برای برخورداری رسانه ها از اعتبارات ویژه دولت برای جبران ضرور و زیان ناشی از شیوع کرونا، تاکید بر هم افزایی خانه مطبوعات با دیگر تشکل های صنفی رسانه ای استان و ایجاد شهرک رسانه با مشارکت شهرداری برای تامین محل دفاتر رسانه های استان، از جمله مسایل مطروحه توسط اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در ملاقات با استاندار بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار آذربایجان شرقی: رسانه ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و مالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار آذربایجان شرقی: رسانه ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و مالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید