2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده به سبک قنادی

به گزارش انجمن های سایه، رولت خامه ای از جمله قدیمی ترین شیرینی های ویترین قنادی با ریشه های انگلیسی است که به عنوان یک شیرینی خانگی هم به راحتی می توانید در منزل درست کنید. رولت خامه یک دسر ساده و سریع و ارزان برای یک دورهمی عصرانه به عنوان شیرینی خانگی و حتی به عنوان کیک تولد است. رولت به عنوان یک شیرینی خانگی از انواع دسرهای ساده و آسان و کم هزینه و ارزان است که به راحتی و با حداقل مواد می توانید آن را در خانه درست کنید. 2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و رولت خامه ای ساده به سبک قنادی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده به سبک قنادی

طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

تخم مرغ: 4 عدد

آرد: 100 گرم (به صورت پیمانه یک لیوان فرانسوی دسته دار سرخالی)

شکر: 100 گرم (به صورت پیمانه یک لیوان فرانسوی دسته دار سرخالی)

آب جوش یا شیر داغ: 2 قاشق غذاخوری

وانیل: 1/8 قاشق چایخوری

خامه فرم گرفته قنادی: 250 گرم

طرز تهیه

مرحله اول

فر را روشن و در دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. برای درست کردن کیک پایه رولت ابتدا آرد را 3 بار الک کنید و کنار بگذارید. سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید، برای این کار بهتر است تخم مرغ ها سرد باشند و تازه از یخچال درآورده باشید. سفیده ها را در یک کاسه مناسب بریزید و آنقدر هم بزنید که سفیده حالت پف پیدا کند و وقتی ظرف را برمی گردانید از ظرف جدا نگردد. سپس زرده ها، شکر و وانیل را هم جداگانه خوب هم بزنید. آب یا شیر داغ را هم اضافه کنید و باز هم بزنید تا یک مایه کشدار و کرمی رنگ درست گردد.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و سفیده تخم مرغ را در سه مرحله و کم کم به مایه زرده اضافه کنید و مرتب با لیسک هم بزنید. هر بار به مدت 7 ثانیه باید این ترکیب را هم بزنید تا کاملا لطیف و یکدست گردد.

مرحله سوم

کف یک سینی 40 در 30 کاغذ روغنی بگذارید و مواد رولت را روی آن بریزید و به صورت یکنواخت کف قالب پهن کنید. سینی را در طبقه وسط فر به مدت 15 دقیقه بگذارید تا کیک رولت بپزد.

مرحله چهارم

وقتی رولت پخت اجازه دهید 5 دقیقه در فر خاموش بماند، سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک گردد (اگر قبل از خنک شدن رول کنید ترک می خورد و خرد می گردد). برای اینکه سطح رولت خشک نگردد یک پارچه تمیز یا یک سفره معمولی روی رولت بیندازید. سپس روی سطح یک کاغذ روغنی دیگر کمی پودر قند بپاشید و رولت را روی آن برگردانید و از کاغذ روغنی قبلی جدا کنید. رولت را با کاغذ روغنی رول کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

بعد از 30 دقیقه کیک رولت را از یخچال بیرون بیاورید، با احتیاط رول را باز کنید، با خامه فرم گرفته قنادی خامه کشی کنید و با احتیاط دوباره با همان کاغذ روغنی رول کنید. اگر دوست داشتید می توانید علاوه بر خامه مقداری میوه برش زده مثل موز یا هر میوه دیگری که دوست دارید، حتی مربا، نوتلا یا مارمالاد یا شکلات چیپسی لای رولت بگذارید و سپس رول کنید.

مرحله پنجم

بعد از خامه کشی رولت بهتر است به مدت چند ساعت در یخچال آن را نگهدارید تا خوب خودش را بگیرد. برای برش دادن رولت آن را قبل از برش به مدت 15 دقیقه در فریزر بگذارید و سپس با یک چاقوی اره ای برش بزنید. بعد از هر برش چاقو را در آب جوش بزنید و خوب خشک کنید. می توانید روی رولت قبل از برش زدن مقداری پودر نسکافه الک کنید یا شکلات آب نموده به روش بن ماری هم بریزید.

این طرز تهیه رولت ساده خامه ای است. برای درست کردن رولت خامه ای شکلاتی از مقدار آرد در نظر گرفته شده 2 قاشق غذاخوری بردارید و در ازای آن 2 قاشق پودر کاکائو اضافه کنید. اگر هم رولت نسکافه ای دوست دارید به جای پودر کاکائو، پودر نسکافه اضافه کنید. در این صورت پودر کاکائو یا پودر نسکافه را در کمی آب جوش حل کنید و به زرده های تخم مرغ اضافه کنید. اگر منعی برای مصرف خامه ندارید می توانید قسمت روی رولت را هم با خامه ساده یا شکلاتی بپوشانید یا به اصطلاح خامه کشی کنید.

نکته مهم

اگر برای فیلینگ رولت و کاور کیک شکلاتی خامه شکلاتی دوست دارید به این ترتیب عمل کنید: به ازای هر کیلو خامه قنادی، 70 گرم پودر کاکائوی مرغوب الک شده به خامه فرم گرفته اضافه کنید (برای 250 گرم خامه حدود 20 گرم پودر کاکائو). هرچه کیفیت پودر کاکائو بهتر باشد کرم تیره تری بدست خواهید آورد. یک روش دیگر این است که پودر کاکائو را با مقدار خیلی کم آب مخلوط نموده به صورت خمیری که درآمد به خامه می توانید اضافه کنید.

اگر می خواهید رولت را برای 10 الی 12 نفر درست کنید مقدار مواد این دستور پخت رولت در طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی یا ساده را دو برابر کنید.

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

اگر فر ندارید می توانید کیک رولت را به راحتی بدون فر و در ماهیتابه رژیمی دو طرفه درست کنید. برای این کار کف یک تابه را با مقداری کره آب شده چرب کنید و سپس کاغذ روغنی بیندازید. مایه رولت را روی کاغذ روغنی بریزید و مواد را با پشت قاشق به آرامی صاف و یکدست کنید. سپس واشر قرمز دور تابه را جدا کنید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید کیک رولت روی شعله ملایم گاز بپزد.

بعد از بیست دقیقه با نوک چنگال یا خلال دندان وسط کیک را چک کنید. اگر مایه کیک به نوک خلال دندان نچسبید کیک آماده است و باید آن را برگردانید. تا طرف دیگر آن هم طلایی گردد. تابه را برگردانید و 7 دقیقه دیگر صبر کنید تا کیک رولت کمی طلایی گردد نه بیشتر. سپس کیک رولت را از ماهیتابه با کاغذ روغنی خارج کنید و روی توری سیمی بگذارید و به همان ترتیب گفته شده در بالا عمل کنید.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده به سبک قنادی" امتیاز دهید

1 کاربر به "2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده به سبک قنادی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده به سبک قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید