گمرک ساوه فریب نخورد

به گزارش انجمن های سایه، خبرنگاران/مرکزی با هوشیاری کارشناسان گمرک منطقه ویژه مالی کاوه یک محموله 2120 تُنی کاشی کشف شد.

گمرک ساوه فریب نخورد

مدیر گمرک منطقه ویژه مالی کاوه در گفت وگو با انجمن های سایه با اعلام این خبر گفت: در این پرونده، صاحب کالا با جعل بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت و درج نام خود به عنوان یکی از شرکت های مجاز به صادرات کاشی و بارگذاری آن در اسناد ضمیمه اظهارنامه ها قصد فریب کارشناسان گمرک را داشت.

فرامرز امیدی افزود: با هوشیاری و تیزبینی کارکنان و هماهنگی قبلی مدیریت و حراست آن گمرک با گمرکات مرزی مقصد اظهارنامه ها و با همکاری عالی آن گمرکات(چون کالای موضوع به صورت دور اظهاری در سامانه جامع امور گمرکی در راستای تسهیلات پیش بینی شده گمرک به صاحبان کالای تجاری و فراوری نمایندگان در سال رونق فراوری اظهار شده بودند و در این راستا دیگر صاحب کالا و کامیون های حامل به صورت فیزیکی به گمرک مراجعه نمی نمایند)، تعدادی از کامیون ها توقیف شدند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی بعد از تکمیل نهایی به مراجع رسیدگی نماینده ارجاع خواهد شد.

وی گفت: این محموله ها که طی 8 فقره اظهارنامه تنظیم شده بودند شامل 56 هزار و 330 کارتن کاشی به ارزش 126 هزار و 720 دلار معادل یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برآورد شده اند.

به گفته این مقام مسئول در گمرک، صاحب کالا قصد فریب مامورین گمرک جهت صادرات کالا با استفاده از مجوزهای جعلی را داشت که با هوشیاری کارکنان این گمرک و ظرفیت های سامانه جامع امور گمرکی کشف شد. جریمه قانونی پیش بینی شده در این خصوص از جریمه محمولات قاچاق بیشتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گمرک ساوه فریب نخورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرک ساوه فریب نخورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید