کمتر از نیمی از آمریکایی ها خواهان عزل ترامپ هستند

به گزارش انجمن های سایه، نظرسنجی موسسه ایپسوز و خبرگزاری رویترز نشان می دهد کمتر از نیمی از آمریکایی ها خواهان برکناری رئیس جمهور کشورشان بعد از استیضاح او هستند.

کمتر از نیمی از آمریکایی ها خواهان عزل ترامپ هستند

به گزارش گروه بین الملل انجمن های سایه، نتایج یک نظرسنجی که پنجشنبه منتشر شده نشان می دهد کمتر از نیمی از مردم آمریکا خواستار عزل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قدرت پس از رأی به استیضاح او هستند.

این نظرسنجی ملی که ساعاتی بعد از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با استیضاح ترامپ توسط موسسه ایپسوز و خبرگزاری رویترز صورت گرفته نشان می دهد اقدامات نادر و ستیزه جویانه نماینده های کنگره تأثیر چندانی بر تغییر فضای افکار عمومی نداشته است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ابتدا از کلید زدن استیضاح علیه ترامپ خودداری می کرد. او نگران بود که این کار از حمایت مردمی برخوردار نباشد.

اما حزب دموکرات با برگزاری جلسات علنی استیضاح کوشش کرد حمایت افکار عمومی را بر سر اتهامات ترامپ در ماجرای گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین جلب کند.

53 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید با اینکه ترامپ از قدرت سوءاستفاده نموده موافقت کردند. 51 درصد دیگر، با اتهام ترامپ مبنی بر اینکه او در کار تحقیقات ممانعت ایجاد نموده موافق بودند.

اما فقط 42 درصد از پاسخدهندگان که بیشتر آنها هم دموکرات بودند معتقد بودند که کنگره باید از اختیاراتش استفاده نموده و ترامپ را عزل کند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با بیشتریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می گردد.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح خواهد بود و باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت خواهد گرفت؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری خواستار در بیشتریت هستند.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به بیشتریت جمهوری خواستار در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

احتمال می رود آنالیز استیضاح در مجلس سنا در ماه ژانویه سال 2020 انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کمتر از نیمی از آمریکایی ها خواهان عزل ترامپ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از نیمی از آمریکایی ها خواهان عزل ترامپ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید