نقش پارچه ها در دکوراسیون منزل چیست؟

به گزارش انجمن های سایه، خبرنگاران: پارچه ها همواره به عنوان عناصری اصلی و مهم در دکوراسیون منزل ایفای نقش نموده اند. پیش از این تأثیر پارچه ها در سبک و شکل کلی دکوراسیون تأثیرگذار بود، اما امروزه نقش پارچه در کنار تحولات بسیار در زمینه نساجی، تنوع بالای طرح، نقش و همین طور جنس انواع پارچه ها گستردگی بسیاری پیدا نموده و چندین برابر شده است.

نقش پارچه ها در دکوراسیون منزل چیست؟

به همین دلیل نیز باید در انتخاب آن ها در هر ابعاد و هر بخشی از منزل که هستند دقت بالایی به کار برد. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بدانیم.

کیفیت بهتر و گزینه های بیشتر

عملکرد منسوجات و پارچه ها در بسیاری از مواقع چیزی بیشتر از زیبایی فضاست. با انتخاب یک پارچه در دکوراسیون منزل می توان تأثیرات بسیاری از جمله مقاومت در برابر زدگی و خش خوردگی، لکه گیری، استحکام در برابر شرایط آب و هوایی و... را نیز شاهد بود. امروزه طیف گسترده ای از تولیدنمایندگان منسوجات، پارچه هایی متنوع و متفاوت را وارد بازار نموده اند که انتخاب هر کدام از آن ها پروژه ای مهم در طراحی دکوراسیون منزل به شمار می رود.

امروزه تقریباً هیچ پروژه طراحی دکوراسیون منزلی وجود ندارد که بخش زیادی از توجه خود را به انتخاب پارچه ها معطوف نکند، به همین دلیل نیز می توان گفت که بخشی تأثیرگذار و اساسی در صنعت دکوراسیون داخلی به منسوجات باز می گردد. طراحان داخلی و تولیدنمایندگان برای انتخاب یک کاناپه چیزی بیش از شکل ظاهری آن را می سنجند، چیز هایی از جمله ماندگاری پارچه های استفاده شده در مبلمان اهمیتی فراتر دارند و می توانند در استفاده و چیدمان آن محصول اثرگذار باشند.

به طور کلی تولیدنمایندگان پارچه برای طراحی یک محصول بسته به احتیاج صاحب خانه میزان متفاوتی از بافت، خطوط، استقامت و... را در پارچه های خود ایجاد می نمایند، برای مثال بسیاری از پارچه ها مدل هایی هستند که ضد آب بوده و در مقابل هر گونه رطوبت، آسیبی نمی بینند. به همین دلیل نیز این نوع از پارچه ها بیشتر مناسب مناطق مرطوب هستند و انتخاب خوبی برای کسانی به شمار می فرایند که نمی توانند مبلمان خود را به راحتی تمیز نمایند.

در کنار این نوع از محصولات، بسیاری از طیف پارچه های سنگین به نوعی از روکش پلاستیکی بهره گرفته اند. این پارچه ها می توانند نفوذپذیری بسیاری کمی از خود نشان دهند و به همین دلیل نیز انتخابی هوشمندانه برای فضا های پر رفت و آمد باشند، چراکه لکه کمتری می گیرند و در صورتی نیز که آلوده شوند می توان آن ها را راحت تر تمیز کرد.

بعضی از طراحان داخلی معتقدند که انتخاب مبلمانی با پارچه چرمی می تواند برای بسیاری از شرایط، ایده آل به نظر بیاید، برای مثال بسیاری از افراد ترجیح می دهند در مبلمان خود غرق شوند و کاملاً راحت باشند، این ویژگی ای است که مبلمانی با پارچه چرمی برای شما فراهم می نماید. به علاوه اینکه این نوع از مبلمان غالباً بسیار راحت تمیز می شوند و لکه ای نیز به خود نمی گیرند، ولی خوب باید این را نیز بگوییم که احتمال خراش یا خش خوردگی در آن ها بالاست.

همان طور که تا به اینجا دیدید قسمت بسیاری از عملکرد تولیدنمایندگان و شرکت های نساجی بسته به تقاضا های مشتریان می تواند متفاوت باشد. قطعاً انتخاب پارچه برای وسایل منزل تأثیر بسیار زیادی در فرایند استفاده و همین طور نگهداری از آن خواهد داشت. قطعاً انتخاب پارچه هایی که برای عملکرد های مشخصی طراحی شده اند می توانند خیال شما را مراتب راحت تر نمایند.

ارزش پارچه ها در فضای خانه

یکی از مسائلی که در انتخاب پارچه ها در دکوراسیون منزل برای بسیاری از افراد تبدیل به دغدغه می گردد استفاده از آن ها در فضا های داخلی و خارجی است. بسیاری از پارچه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند و به نوعی خودشان یک شکلی از سرمایه گذاری به شمار می فرایند، به همین دلیل نیز غالب افراد ترجیح می دهند که آن ها را در مناطق پر رفت و آمد و یا فضا های بیرونی استفاده ننمایند.

معمولاً پارچه هایی که در معرض لکه قرار می گیرند و در فضا هایی از جمله دکوراسیون ناهارخوری و یا آشپزخانه استفاده می شوند نباید از مدل هایی بسیار ارزشمند باشند، چراکه احتمال سالم ماندن آن ها از هر گونه آسیب بسیار کاهش پیدا می نماید. به علاوه آنکه خانه هایی که در آن ها حیوان خانگی وجود دارد نیز محدودیت هایی در نحوه استفاده از پارچه ها را خواهند داشت.

طبیعتاً عملکرد پارچه های مورد استفاده در خانه می توانند تا حدودی شیوه استفاده از آن ها را در فضا های مختلفی از خانه تحت تأثیر قرار دهد، برای مثال خیلی از کسانی که در خانه خود فرزند کوچک دارند و احتمال خرابکاری آن ها بسیار است، نمی توانند به سراغ پارچه های کم استحکام و ظریف بفرایند و آن ها را در معرض آسیب قرار دهند.

بسیاری از طراحان دکوراسیون به دنبال راه هایی هستند تا بتوان بسیاری از پارچه ها را در فضا های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار داد، برای مثال امروزه بسیاری از انواع پارچه هایی در بازار موجود هستند که انتخاب ایده آلی برای استفاده در حیاط، پاسیو، بالکن و... به شمار می آیند. بسیاری از طراحان فرش هایی را در فضای بیرونی استفاده می نمایند که ضخامت و استحکام بالایی دارند و کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند. بسیاری از این پارچه می توانند در عین حال که زیبایی فضای مورد نظر را بیشتر می نمایند، مقاومت بالایی نیز از خود نشان دهند و از این بابت نیز خیال صاحبان خانه را راحت می نمایند.

عملکرد پارچه در فضا های متفاوت

بسیاری از طراحان دکوراسیون بر این باور هستند که تکامل پارچه ها و افزایش تنوع عملکرد در آن ها نشانگر تفاوت شیوه و سبک زندگی در افراد مختلف هستند. بسیاری از مردم به دنبال گزینه هایی هستند که صرفاً بتوانند در زندگی روزمره و راحت خود از آن ها استفاده نمایند، این در صورتی است که بسیاری دیگر برای محافل رسمی و متفاوت تری به دنبال پارچه هایی با عملکردی متفاوت هستند.

طبیعتاً پارچه هایی که در فضا های رسمی و لوکس مورد استفاده قرار می گیرند، نمی توانند انتخاب خوبی برای افرادی باشند که فقط می خواهند در فضای راحتی مانند نشیمن از آن ها استفاده نمایند. طبیعتاً اگر شما فرزند کوچکی داشته باشید و بخواهید شرایطی راحت برای او فراهم کنید، هیچ گاه به دنبال مبلمانی با پارچه های لوکس و رسمی نخواهید رفت، به همین دلیل است که شیوه زندگی افراد مصرف نماینده می تواند تأثیر بسیار زیادی در انتخاب محصولی داشته باشد که عملکرد پارچه متفاوتی را شامل می گردد.

شما می توانید با انتخاب پارچه در فضا های مختلفی از خانه خود، روحی را در فضای خانه بدمید و آن را زمین تا آسمان تغییر دهید، پس چه بهتر می گردد که با انتخابی درست و هوشمندانه عملکرد پارچه مورد استفاده تان را نیز در نظر داشته باشید.

منبع: houzz

منبع: برترین ها

به "نقش پارچه ها در دکوراسیون منزل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پارچه ها در دکوراسیون منزل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید