عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر

به گزارش انجمن های سایه ، به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تبریک 14 تیر روز قلم، گفت: رشد و پیشرفت جوامع بشری مرهون قلم است و نقش اهالی قلم در هویت امروز ما انکارناپذیر است. با وجود مسائل مالی ناشی از تحریم های ظالمانه که جامعه ما در حوزه فرهنگ با آن رو به روست، اصحاب قلم و اندیشه همچنان با همت عالی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه حرکت می نمایند.

عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به آمارعضویت فعالان فرهنگی در صندوق اعتباری هنرادامه داد:: 9100 نفر از اهالی قلم، عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات این صندوق برخوردار هستند.

سیدزاده در ادامه اضافه نمود: تا به امروز بیش از 3 هزار و 700 نفر از فعالان حوزه فرهنگی از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند.

وی توضیح داد: گسترش خدمات بیمه ای از سیاست های اصلی صندوق اعتباری هنر است و طی سه سال گذشته عمده توجه خود را به مسائل بیمه ای اعضا معطوف کردیم تا با کاهش دغدغه های جدی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور در زمینه امنیت شغلی، فعالیت های فرهنگی و هنری تداوم یابد.

وی در ادامه اضافه نمود: در سال 98 خدمات بیمه درمان تکمیلی در قالب 3 طرح(امید، آرامش و رفاه) با تعهدات و پوشش های متفاوت ارائه شد و بیش از 2 هزار و 900 نفر از اهالی قلم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند.

سیدزاده توضیح داد: با توجه به مسائل ناشی از همه گیری ویروس کرونا قرارداد بیمه درمان تکمیلی به طور رایگان سه ماه تمدید شد و اهالی قلم نیز مانند دیگر بیمه شدگان صندوق تا 31 شهریور از خدمات درمان تکمیلی برخوردار هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسهیلات صندوق برای اهالی قلم در قالب وام، گفت: از ابتدای سال 98 تا به امروز به 223 نفر از فعالان فرهنگی کشور بیش از 1 میلیارد و 300 تومان وام قرض الحسنه تخصیص یافته است. منابع پرداختی بیشتر به سمت استان های کم برخوردار راهنمایی شده است.

وی با اشاره به خدمات طرح تکریم و یاری مستمری، گفت: بخشی از اعضای صندوق را پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تشکیل می دهند. اتخاذ سیاست های حمایتی متناسب با صندلی رفیع آن ها از برنامه های صندوق اعتباری هنر است که با جدیت طی سه سال گذشته دنبال شده است و خوشبختانه با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یافت.

سیدزاده در ادامه اضافه نمود: 217 نفر از اصحاب قلم عضو از طرح یاری مستمری و 40نفر از نویسندگان و شاعران کشور که دارای گواهی درجه یک هنری هستند، در چارچوب طرح تکریم مقرری ماهیانه دریافت می نمایند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: با وجود محدودیت های اقتصادی صندوق اعتباری هنر همیشه حمایت از اهالی فرهنگ را مدنظر داشته و کوشش می کنیم با ارائه بسته های حمایتی اندکی از دغدغه های این قشر کاسته گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید