خبرنگاران 11هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال

به گزارش انجمن های سایه، تهران- خبرنگاران- سازمان فناوری اطلاعات، وزارت میراث فرهنگی، اپراتورها، پلتفرم ها در همکاری با یکدیگر قرار است 11 هزار کیلومتر روایت تاریخی را به شیوه دیجیتال در دسترس کاربران قرار بدهند؛ این روایت تاریخی از اهواز شروع خواهد شد.

خبرنگاران 11هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال

مراسم معرفی طرح 11هزار کیلومتر جهت در خانه؛ سفر به میراث جهانی امروز -چهارشنبه- با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به منظور بازدید آنلاین عموم از میراث فرهنگی و مراکز دیدنی کشور با هدایت آنلاین کارشناسان در شرایط کرونایی حاضر، در محل عمارت شمس العماره برگزار گردید.

معاون وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: هر روز یک ساعت از این روایت تاریخی 11هزار کیلومتری میراث های فرهنگی، به وسیله پلتفرم هایی که در این پروژه مشارکت دارند پخش می گردد. روایت دیجیتالی این جهت به شکل گیری همکاری خوبی بین دولت و بخش خصوصی منجر شده است.

امیر ناظمی درباره چرایی انجام این کار اضافه نمود: کرونا چالش سخت جهانی است که در بعضی موارد منجر به خلاقیت شده است. در ایام عید برنامه بازدید آنلاین از موزه ها را به شکل پایلوت به مرحله اجرا درآوردیم. در این مدت پخش مستقیم از300 موزه را انجام دادیم. این کار بیش از برآورد ما مورد استقبال نهاده شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را ادامه بدهیم و به کارهای عظیم تر فکر کنیم.

رییس سازمان فناوری اضافه نمود: در دو هفته تاریخی که بین روزهای حفاظت از بنا و محوطه های تاریخی و روز موزه ها نهاده شده است برنامه روایت آنلاین سفر به میراث جهانی را انجام خواهیم داد. ضمن این که در آینده قصد داریم با همکاری میراث فرهنگی آرشیو دیجیتال منابع و میراث فرهنگی را نیز تهیه و این مکان ها را با شبیه سازی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در دسترس مردم قرار بدهیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 11هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید