توافق نامه سیاسی در افغانستان امضا شد

به گزارش انجمن های سایه، پایان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی وی توافق نامه ای را برای تقسیم قدرت به امضا رساندند.

توافق نامه سیاسی در افغانستان امضا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری انجمن های سایه، پس از ماه ها تنش خاتمه اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی وی توافق نامه ای را برای تقسیم قدرت به امضا رساندند.

سخنگوی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز یکشنبه اعلام نمود رئیس جمهور و رقیب انتخاباتی وی، عبدالله عبدالله، توافقی را برای تقسیم قدرت با هدف به خاتمه رساندن بن بست سیاسی که از ماه ها پیش با آن روبرو بودند، به امضا رساندند.

صدیق صدیقی در حساب توییتری خود نوشت: توافق نامه سیاسی میان رئیس جمهور اشرف غنی و دکتر عبدالله عبدالله به امضا رسید و عبدالله عبدالله شورای ویژه ای را که در زمینه تبادل نظر های صلح است، رهبری خواهد نمود و اعضای تیمش در دولت مشارکت خواهند داشت.

پایگاه خبری طلوع نیوز نیز نوشت: بر اساس این توافق، اشرف غنی همچنان رئیس جمهور است و عبدالله عبدالله نیز مسئولیت شورای عالی مصالحه و سهمی 50 درصدی در کابینه خواهد داشت.

عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی اشرف غنی پس از انتخابات ماه سپتامبر، نتایج آن را نپذیرفت و از تشکیل دولتی موازی خبر داده بود. این در حالی است که کمیسیون عالی انتخابات افغانستان در ماه فوریه از پیروزی اشرف غنی در دوره جدید انتخابات در این کشور خبر داده بود.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "توافق نامه سیاسی در افغانستان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق نامه سیاسی در افغانستان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید