اصفهان، صادرات 7 تنی عسل شهرضا به کشورهای شرق آسیا

به گزارش انجمن های سایه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به فراوری سالانه 400 تُن عسل در شهرستان شهرضا، گفت: در یکسال گذشته 7 تن از این محصول به کشورهای آسیای شرقی به ویژه مالزی صادر شده است.

اصفهان، صادرات 7 تنی عسل شهرضا به کشورهای شرق آسیا

حمید رئیس زاده در گفت وگو با خبرنگار انجمن های سایه در شهرضابا اشاره به وظایف سازمانی سازمان دامپزشکی، گفت: شبکه دامپزشکی متولی سلامت و بهداشت دام طیور، آبزیان، زنبور عسل و پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و کنترل و نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی استحصال شده، است.

وی با بیان این که در شهرستان شهرضا با توجه به اقلیم شهرستان و کم آبی های اخیر مزرعه پرورش ماهی وجود ندارد، گفت: سازمان دامپزشکی وظیفه نظارت بر فراوری بهداشتی کلیه محصولات فراوریی اعم از آبزیان را برعهده دارد که این امر با نمونه گیری های دوره ای و قبل از بارگیری از مزارع، استقرار مسئول فنی بهداشتی مزرعه و بازرسی بهداشتی و صدور مجوز حمل در سامانه قرنطینه بهداشتی سازمان دامپزشکی انجام می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به نحوه نظارت شبکه دامپزشکی بر کشتارگاه مرغ شهرضا، اعلام کرد: تیم بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه طیور شامل یک نفر دکتر دامپزشک و کارشناس بهداشتی هستند و نظارت بر کشتار و بسته بندی گوشت مرغ و آلایش خوراکی و غیرخوراکی استحصالی را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر این که سلامت و بهداشت گوشت مرغ بسته بندی شده به طور کامل تحت نظارت است و مورد تأیید شبکه دامپزشکی است، گفت: گوشت مرغ استحصالی به استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و شهرستان های استان اصفهان با خودروی مجاز و مجوز حمل بهداشتی ارسال می گردد.

رئیس زاده با اشاره به نحوه نظارت دامپزشکی بر ماهی فروش های سطح شهر، گفت: در حالت کلی برنامه ای که در شهرستان شهرضا توسط شبکه دامپزشکی اجرا می گردد و در کنترل تخلفات تا حد زیادی مؤثر بوده بازرسی و کنترل کلیه فراورده های پروتئینی مرتبط با دامپزشکی اعم از گوشت قرمز، مرغ و ماهی به صورت تازه و منجمد قبل از توزیع در شهرستان شهرضا توسط شبکه دامپزشکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه محموله ها باید با خودروی حمل بهداشتی و مجوز حمل به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند و پس از بازرسی فک پلمب شده و اجازه توزیع در شهرستان شهرضا را دارند، توضیح داد: درباره ماهی هم این حالت یعنی بازرسی قبل از توزیع در مرحله اول انجام می گردد و در فروشگاه های عرضه نیز شرایط بهداشتی توسط بازرسان کنترل می گردد.

وی اعلام کرد: مهمترین بحث یخ پوشانی هست که باید در فروشگاه انجام گردد و اگر هر کدام از فراورده ها شرایط بهداشتی را نداشته باشند در بازرسی که توسط مأموران دامپزشکی انجام می گردد، محموله از چرخه توزیع انسانی خارج می گردد.

رئیس زاده گفت: به همشهریان توصیه می گردد اگر مواردی از احساس بوی فساد، تغییر رنگ و نگهداری در شرایط غیر بهداشتی مشاهده کردند به شبکه دامپزشکی مراجعه یا با شماره مستقیم 1512 تماس بگیرند.

وی اعلام کرد: در زمینه خودروهای حمل فراورده های پروتئینی دامی، خودروهایی مجاز به فعالیت هستند که از شبکه دامپزشکی کد مخصوص حمل فراورده های مختلف اعم از فراورده های خام دامی تازه و یا منجمد، فراورده های لبنی و دام زنده، طیور، خوراک دام و طیور و آبزیان و سایر محصولات را داشته باشند و این خودروها بغل نویسی شده اند و شرایط بهداشتی حمل را دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به فراوری سالانه 400 تُن عسل در شهرستان شهرضا، اعلام کرد: در یکسال گذشته 7 تن از این محصول به کشورهای آسیای شرقی به ویژه مالزی صادر شده است.

وی با بیان اینکه شهرضا دومین قطب فراوری خوراک دام، طیور و آبزیان استان اصفهان است، گفت: 12 کارخانه فعال فراوری خوراک دام و طیور شهرستان شهرضا، سالانه 10 هزار تن محصول فراوری می نمایند.

رئیس زاده اظهارداشت: در 5 ماه نخست سال جاری، 120 تن انواع خوراک دام و طیور فراوری شده در شهرستان شهرضا، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

ع

منبع: تسنیم

به "اصفهان، صادرات 7 تنی عسل شهرضا به کشورهای شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان، صادرات 7 تنی عسل شهرضا به کشورهای شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید