نخست وزیر تونس: کابینه فن سالار تشکیل می دهم

به گزارش انجمن های سایه، نخست وزیر جدید تونس گفت: کابینه فن سالار تشکیل خواهم داد و حضور زنان در آن قابل توجه خواهد بود.

نخست وزیر تونس: کابینه فن سالار تشکیل می دهم

به گزارش گروه بین الملل انجمن های سایه به نقل از روزنامه تونسی الشروق، حبیب الجملی با بیان اینکه رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید با احزاب سیاسی و شخصیت های مستقل همچنان ادامه دارد، شرح داد: بنده علاقه مندم که از توانمندی جوانان فن سالار در کابینه ام استفاده کنم.

وی اضافه کرد: مذاکرات برای تشکیل دولت پیشرفت بسیار خوبی داشته و همزمان با آن فرایند تدوین برنامه های اقتصادی و اجتماعی دولت جدید پیشرفت قابل توجهی داشته است. همچنین موضوع بازسازی ساختار دولت مورد توجه قرار گرفته است، لذا با توجه به این مسائل، من به تشکیل دولت آینده خوش بین هستم.

حبیب الجملی درباره اعلام زمان چیدمان دولت جدید تونس گفت: هنوز زود است که دراین باره سخنی مطرح شود اما مذاکرات و رایزنی ها برای تشکیل دولت در مدت قانونی به خاتمه خواهد رسید.

طیق قانون اساسی تونس، از زمانی که رئیس جمهور نامزد بزرگ ترین حزب یا ائتلاف سیاسی مجلس را مامور تشکیل دولت می کند، او یک ماه فرصت دارد تا این دولت را تشکیل دهد و اعضای آن را همراه با برنامه اقتصادی و اجتماعی دولت به مجلس معرفی کند.

قیس سعید رئیس جمهور تونس جمعه 24 آبان ماه گذشته طی حکمی حبیب الجملی نامزد حزب اسلامگرای النهضه را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخست وزیر تونس: کابینه فن سالار تشکیل می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تونس: کابینه فن سالار تشکیل می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید