نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم، نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است

به گزارش انجمن های سایه، بهاره بهرامی گفت: دریافت وایلد کارت هیچ کسی را فعال نمی کند و خودمان باید سهمیه المپیک را کسب کنیم.

نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم، نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است

بهاره بهرامی، نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با ، درباره اعزام 2 نفر از ملی پوشان بانوان کشورمان به رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه اظهار کرد: فدراسیون وزنه برداری ترکیه از ما خواسته بود که بیشتر از 2 نفر را به این بازی ها اعزام نکنیم. به همین دلیل کادر فنی 2 نفر از افرادی که بهترین عملکرد را داشتند، به ما معرفی کردند و الهام حسینی و پریسا جهانفکریان به بازی های ترکیه اعزام شدند.

به تجربیات خورشیدی فر نیاز داریم

بهرامی درمورد تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی بانوان رخ داده است، اعلام نمود: مشاور فنی تیم بانوان، اکبر خورشیدی، مربی سابق تیم ملی آقایان است. ما نیاز داریم که از تجربیات او استفاده کنیم. با توجه به این که در ایران همه مربیان بانوان کارشان را با هم آغاز کردند، سعی بر این داریم که از مربیان بیشتری استفاده کنیم و مربیان استان های مان هم باید بیشتر شوند. در کنار آن هم مشاوران فنی و دیگر اساتید می توانند در فدراسیون به آن ها کمک کنند. سعی می کنیم مربیان ادواری که تا به حال استفاده کردیم در اعزام های مان حضور داشته باشند.

بانوان خودشان باید کسب سهمیه کنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری درباره مطرح شدن وایلد کارت برای حضور بانوان وزنه برداری ایران در توکیو 2022، اظهار کرد: باید وزنه برداران مان را به سمت و سویی ببریم که خودشان این امتیازات را کسب کنند. وزنه برداری برای کشور هایی که در حال توسعه در این رشته هستند، با کشور های مدال آور متفاوت است. فدراسیون جهانی امتیازاتی را تعیین کرده و در صورت کسب آن توسط وزنه برداران، آن ها می توانند در المپیک حضور یابند.

نباید منتظر وایلد کارت باشیم

او ادامه داد: علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری برای وایلدکارت ها تلاش خود را می کند، اما بچه ها باید خودشان تلاش کنند و منتظر دریافت وایلدکارت نباشند. قبول دارم که رنکینگ وزنه برداران بانوان مان در جهان خوب نیست، اما رکورد های آن ها نسبت به بازی های قبلی و حتی جهانی تایلند، پیشرفت زیادی داشته است. حسینی و جهانفکریان برنامه تمرینی خوبی در این مدت کوتاه داشتند. باید وزنه برداران را به سمت و سویی ببریم که تلاش بیشتری داشته باشند.

دریافت وایلد کارت، وزنه برداران ما را فعال نمی کند

بهرامی اضافه نمود: دریافت وایلد، کارت وزنه برداران ما را فعال نمی کند. نمی خواهیم شرایط به شکلی باشد که اگر در نهایت وزنه برداری از ایران به المپیک رفت، امتیاز پایینی را کسب کند. حرف های من یعنی باید تلاش بیشتری در این عرصه کنیم. خود بچه ها و کادر فنی شان در این 2 سال که وزنه برداری بانوان در ایران آغاز شده است تلاش قابل قبولی را انجام دادند. فاصله کارکرد این بچه ها در این 2 سال بسیار با اهمیت است. از فدراسیون جهانی بچه های ما را به خاطر فنی و تکنیک وزنه برداری بسیار تحسین کردند.

نوع نگاه فدراسیون جهانی، با برخی افراد در ایران متفاوت است

نایب رئیس بانوان وزنه برداری ایران درباره عملکرد بانوان مان در این سال ها اعلام نمود: نوع نگاه و ارزیابی فدراسیون جهانی با ما تفاوت داد. آن ها به عملکرد فنی و تکنیکی وزنه بردارن ما توجه داشتند و طبق چیزی که خودشان به ما گفتند، وزنه برداران مان در المپیک 2024 روی سکو خواهند رفت. ما که مدعی چنین حرفی نیستیم. چرا که محاسبات آن ها با ما خیلی متفاوت است. باید تلاش مان را از این هم بیشتر کنیم چرا که بهترین های وزنه برداران جهان در همین آسیا حضور دارند. البته می دانم که مرادی تمام تلاشش را می کند که اگر نتوانستیم سهمیه مستقیم را خودمان بگیریم، با وایلد کارت در توکیو 2020 حضور داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم، نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم، نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید