سازمان بهداشت جهانی در خصوص بحران کرونا در خاورمیانه هشدار داد

به گزارش انجمن های سایه، با کاهش محدودیت های مقابله با شیوع بیماری کرونا در منطقه، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که خاورمیانه در مبارزه با کووید 19 در لحظه سرنوشت ساز قرار گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی در خصوص بحران کرونا در خاورمیانه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد المنهاری نماینده سازمان بهداشت دنیای در خاورمیانه شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت: ما در آستانه بحران (کرونا) در منطقه خود هستیم.

المنهاری اضافه کرد: عبور از یک میلیون مبتلا به کرونا نگران نماینده است و کشورها باید سیستم مراقبت های بهداشتی خود را تقویت نمایند.

وی شرح داد: تعداد موارد مبتلایان در ماه ژوئن (تیرماه) از تعداد کل موارد گزارش شده در چهار ماه پس از گزارش اولین مورد در منطقه بیشتر شده است.

المنهاری افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه را ناشی از افزایش تعداد آزمایشات صورت گرفته، کاهش محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا در کشورها و ضعیف شدن زیرساخت های بهداشتی کشورها درگیر با کوویید 19 خواند.

طبق گزارش سازمان بهداشت دنیای، بیش از 80 درصد از کل جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در منطقه خاورمیانه در پنج کشور مصر، ایران، عراق، پاکستان و عربستان سعودی گزارش شده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

آخرین آمارها نشان می دهد که یک میلیون و 644 هزارو 880 نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 515 هزارو 445 نفر جانباخته اند.

بر اساس این آمار پنج میلیون و 843 هزارو 205 تن نیز بهبود یافته اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان بهداشت جهانی در خصوص بحران کرونا در خاورمیانه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی در خصوص بحران کرونا در خاورمیانه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید