تراشه های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!

به گزارش انجمن های سایه به نقل از نیواطلس، شبکه های عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی شباهت های زیادی به انسان دارند و تفاوت های آنها با رایانه های سنتی روز به روز در حال افزایش است. از همین رو این شبکه ها نباید توسط انسان ها خاموش و روشن شوند و به علت بهره مندی آنها از قدرت تصمیم گیری و هوش، خودشان می توانند در خصوص زمان روشن و خاموش شدن تصمیم گرفته و به این شکل برای خواب و استراحت در زمان مناسب برنامه ریزی نمایند.

تراشه های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!

تراشه های هوش مصنوعی مذکور در زمانی که فعالیتی ندارند سیگنال های اندک و آهسته ای را رد و بدل می نمایند که مشابه با عملکرد شبکه عصبی مغز در زمان استراحت و خوابیدن است.

شبکه های عصبی مذکور از نورون های مصنوعی تشکیل شده اند که عملکردی مشابه با مغز واقعی انسان دارند و ارتباطات آنها با یکدیگر در گذر زمان بیشتر و دقیق تر می گردد. این شبکه ها می توانند برای پردازش و درک دقیق تصاویر و اصوات به کار گرفته شوند.

این تراشه های جدید هم از توانایی خودآموزی بیشتری برخوردار هستند و هم می توانند خاطرات قبلی را با دقت و جزئیات بیشتری به ذهن بسپارند و با طراحی و استفاده مداوم از آنها می توان روش های تازه ای برای درمان بیماری هایی همچون آلزایمر، افسردگی، چاقی و غیره یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تراشه های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید