بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی است

به گزارش انجمن های سایه، معاون بهزیستی استان بوشهر گفت: 70 درصد تماس ها با این اداره کل پس از شیوع کرونا، مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی است.

بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی است

به گزارش انجمن های سایه آنلاین به نقل از باشگاه انجمن های سایه، منصور احمدی گفت: پس از شیوع بیماری کرونا تماس ها با خط 123 اورژانس اجتماعی این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال 98 سه برابر شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر افزود: بررسی این تماس ها نشان می دهد موضوع هایی مانند اختلاف های حاد خانوادگی پس از کرونا در این استان 50 درصد افزایش داشته است که با توجه به سطح بحران، کارشناسان خط اورژانس اجتماعی بهزیستی این موارد را برای انجام مداخله های روانی و اجتماعی به مرکز مداخله در بحران یا خدمات اجتماعی سیار ارجاع داده اند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا امروز، هزار و 313 تماس با خط اورژانس اجتماعی با موضوع های همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی، اختلاف های حاد خانوادگی، فرار از منزل، معلول آزاری، روابط نامشروع، موضوع های مربوط به کرونا انجام شده است و بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی بوده که 70 درصد از کل تماس ها را شامل می شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر بیان نمود: از دیگر موضوع های تماس ها با خط 123 که تعداد زیادی از آن ها را در برمی گیرد مسائل ناشی از کرونا و نیاز به خدمات روانی و اجتماعی است که این گونه تماس ها پس از بررسی شرایط مشکل به سایر منابع اجتماعی برای انجام خدمات مشاوره ارجاع شده اند.

احمدی بیان نمود: بر اساس ارزیابی های کارشناسی انجام شده، وجود مسائل اقتصادی ناشی از کرونا، بیکاری و حضور بیشتر همراه با اضطراب ناشی از مسائل در فضای خانواده و نداشتن مهارت های لازم در حل مساله از عوامل تنش زا در ارتباطات خانوادگی گزارش شده است.

او بیان نمود: آنچه در برخورد با مسائل و آسیب ها در جامعه اهمیت دارد شناخت مسائل و اجرای راهکارهای مناسب است، چهار فعالیت اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران، خدمات اجتماعی سیار، خط تلفن 123 و پایگاه های خدمات اجتماعی سیار است باهدف به موقع بودن، در دسترس بودن و ارائه خدمات تخصصی فعالیت می کنند و به دنبال کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر بیان نمود: خدمت رسانی در سامانه اورژانس اجتماعی با خط 123 باهدف کاهش آسیب در لحظات بحرانی انجام می گیرد و پس از تماس با این خط، پیگیری تماس ها از طریق اعزام همکاران اورژانس اجتماعی به محل های موردنظر و سپس ارجاع موارد اورژانسی به واحدهای مرتبط از قبیل دفتر زنان و خانواده برای زنان آسیب دیده اجتماعی، دفتر بچه ها برای پیگیری امور بچه ها کار و خیابانی، دفتر شبه خانواده، مراکز نگهداری و مراکز مداخله در بحران و طلاق، مراکز مشاوره اجتماعی تلفنی و حضوری، معاونت امور توان بخشی و سایر منابع اجتماعی انجام می شود.

احمدی بیان نمود: اورژانس اجتماعی قصد دارد تا مداخله های روانی- اجتماعی را قبل از رسیدن به مرحله قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخله ها انجام دهد و این کار در پیشگیری از وقوع جرم و قضا زدایی نیز نقشی مهم ایفا می کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین تماس ها مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید