قتل عام 60 تن در نیجریه به دست شبه نظامیان

به گزارش انجمن های سایه، در دو حمله شبه نظامیان به شمال شرق نیجریه دست کم 20 سرباز و بیش از 40 غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

قتل عام 60 تن در نیجریه به دست شبه نظامیان

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو حمله در مونگونو و انگانزای در استان بورنو چند روز پس از آن صورت گرفت که شبه نظامیان در حمله به روستایی در یک منطقه دیگر به نام گوبیو 69 تن را کشتند.

دو کارمند خدمات بشردوستان و سه سکنه گفتند که شبه نظامیان مسلح با تسلیحات سنگین وارد مونگونو، قطب سازمان های غیردولتی بین المللی شده و به نیروهای دولتی حمله کرده و با وجود تلفات، 20 سرباز را کشتند و برای سه ساعت در منطقه بودند.

منابع مطلع اعلام کردند، صدها غیرنظامی نیز در این تیراندازی ها زخمی شدند. همچنین شبه نظامیان پاسگاه پلیس و محل استقرار نیروهای کمک رسان سازمان ملل را به آتش کشیدند.

این شبه نظامیان پیام هایی به زبان هوسه ای در میان مردم پخش کرده و به آنها هشدار دادند تا برای ارتش، غربی های سفیدپوست مسیحی یا سایر کافران کار نکنند.

شبه نظامیان همچنین به انگانزای نیز حمله کرده و بیش از 40 غیرنظامی را کشتند.

بوکوحرام و گروه شبه نظامی مرتبط با آن موسوم به داعش استان غرب آفریقا (ISWAP) هزاران نفر را در شمال شرق نیجریه کشته و بی خانمان کرده اند. این گروه منشعب از بوکوحرام دو حمله روز شنبه و همچنین حمله در گوبیو را برعهده گرفته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "قتل عام 60 تن در نیجریه به دست شبه نظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل عام 60 تن در نیجریه به دست شبه نظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید