اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود

به گزارش انجمن های سایه، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با تاکید بر خروج نظامیان کشورش اعلام نمود که جنگ 19 ساله در افغانستان تجاوز آشکار بود.

اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود

به گزارش دفتر منطقه ای انجمن های سایه، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا گفت که نظامیان این کشور تنها به منظور سرکوب القاعده به افغانستان حمله کردند و حالا باید از این کشور خارج شوند.

وی به تازگی با ارسال نامه ای به وزارت های دفاع و خارجه آمریکا گفت که نظامیان آمریکا باید از افغانستان خارج شوند زیرا جنگ 19 ساله آنها در افغانستان یک تجاوز آشکار بود.

گراهام تاکید کرد که باید به این تجاوز پایان داده شود؛ زیرا از ابتدا نیز هدف حمله به افغانستان سرکوب القاعده بود که طالبان به این گروه پناه داده بود.

سناتور جمهوریخواه آمریکا با اشاره به توافق صلح دوحه گفت که آمریکا و متحدانش باید خود را از اجرای این توافق صلح مطمئن سازند که افغانستان بار دیگر به مرکز تهدید برای آنها تبدیل نمی شود.

وی تاکید کرد که در صورت اجرای توافق دوحه، دیگر به ادامه حضور نظامی در افغانستان نیازی نیست و باید هرچه زودتر به مصارف هنگفت نظامی آمریکا در افغانستان پایان داده شود.

این سناتور آمریکایی طی ماه های گذشته تاکید کرده بود که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان منجر به روی دادن 11 سپتامبر دیگری خواهد شد.

همچنین پیش تر نیز دو مقام سابق آمریکا به پولیتیکو گفته بودند که گراهام به طور مستقیم از کاخ سفید خواسته شمار کمی از نیروهای آمریکایی متشکل از نیروهای ویژه و افسران سازمان سیا را در افغانستان نگه دارد تا فشار بر طالبان حفظ شود و عملیات مبارزه با تروریسم علیه القاعده و داعش نیز ادامه یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید