آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت ایجاد شد

به گزارش انجمن های سایه به نقل از پژوهشگاه ICT ، تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.

آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت ایجاد شد

موضوع این تفاهم نامه واگذاری بخش معینی از خدمات مرتبط با آزمایش و ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت به پژوهشکده فناوری اطلاعات، براساس استانداردها و توصیه نامه های بین المللی و ملی و شاخص های وزارت بهداشت است و با هدف استقرار و راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.

این آزمایشگاه زیرمجموعه پژوهشکده فناوری اطلاعات است و هم اکنون قابلیت آزمون و ارزیابی کلیه سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت در خصوص تطابق با استانداردهای تبادل داده روی بستر پرونده الکترونیک سلامت و درگاه یکپارچه تبادل داده سلامت (دیتاس) را دارا است.

این سامانه های قابل ارزیابی شامل سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی(HIS)، آزمایشگاهی، درمانگاه، داروخانه، مدیریت مطب، آرشیو و مخابره تصاویر پزشکی هستند. همچنین ارتباط با متقاضیان آزمون از طریق پرتال آزمایشگاه (https://itlabs.itrc.ac.ir/fa) انجام می شود. متقاضیان آزمون می توانند از طریق این پرتال ثبت نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز و بررسی آنها توسط کارشناسان آزمایشگاه زمان آزمون تعیین می شود.

از زمان آغاز به کار این آزمایشگاه، سامانه های اطلاعاتی شرکت های متقاضی متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته و گزارش ارزیابی آن برای وزارت بهداشت ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید